Plan zajęć grup młodszych
Plan zajęć grup starszych
Godziny | Zajęcia dnia |
700 – 730 | Schodzenie się dzieci, dowolne zabawy w kącikach zainteresowań. Przestrzeganie zasad bezpiecznej i zgodnej zabawy. |
730 – 815 | Zabawy integrujące z udziałem nauczyciela, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zabawy integrujące grupę z nauczycielem, zabawy stolikowe: gry, kolorowanie, układanie puzzli, czytanie bajek. Zabawy logopedyczne. Ćwiczenia poranne z wykorzystaniem sprzętu sportowego: szarfy, obręcze, woreczki, skakanki. |
815 – 830 | Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne przed śniadaniem. Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad higieny przed śniadaniem. |
830 – 900 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków, stosowania zwrotów grzecznościowych. |
900 – 1100 | Planowe zajęcia dydaktyczne i wychowawcze. Zajęcia plastyczno- techniczne(glina, malowanie na szkle). Uczestnictwo w wycieczkach i spotkaniach: teatrzyki, koncerty, warsztaty, pokazy. |
1100 – 1150 | Zabawy w ogrodzie na świeżym powietrzu, gry i zabawy ruchowe, zabawy sportowe, obserwacje przyrodnicze. W razie opadów deszczu, bądź zbyt niskiej temperatury zajęcia będą organizowane na sali gimnastycznej. |
1150 – 1200 | Czynności higieniczne przed obiadem. Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad higieny przed obiadem. |
1200 – 1300 | Obiad – wdrażanie do racjonalnego i zdrowego odżywiania, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków; stosowanie zwrotów grzecznościowych, właściwe zachowania podczas posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami oraz higiena jamy ustnej po posiłku. Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie, po zakończonym posiłku. |
1300 – 1430 | Odpoczynek poobiedni, leżakowanie: słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, muzyki relaksacyjnej. |
1430– 1445 | Czynności higieniczne przed pierwszym podwieczorek, I podwieczorek. |
1445 – 1600 | Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie, obserwacje pedagogiczne dzieci. |
1600 – 1630 | Czynności higieniczne, II podwieczorek. |
1630 – 1700 | Zabawy dowolne, zabawy stolikowe( układanie puzzli, kolorowanie), zabawy konstrukcyjne na dywanie. Rozchodzenie się dzieci do domów. |
Godziny | Zajęcia dnia |
700 – 730 | Schodzenie się dzieci, dowolne zabawy w kącikach zainteresowań. Przestrzeganie zasad bezpiecznej i zgodnej zabawy. |
730 – 815 | Zabawy integrujące z udziałem nauczyciela, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zabawy integrujące grupę z nauczycielem, zabawy stolikowe: gry, kolorowanie, układanie puzzli, czytanie bajek. Zabawy logopedyczne. Ćwiczenia poranne z wykorzystaniem sprzętu sportowego: szarfy, obręcze, woreczki, skakanki. |
815 – 830 | Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne przed śniadaniem. Doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej w kolejce do łazienki. Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad higieny przed śniadaniem. |
830 – 900 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków, stosowania zwrotów grzecznościowych. |
900 – 1100 | Planowe zajęcia dydaktyczne i wychowawcze. Zajęcia plastyczno- techniczne(glina, malowanie na szkle) Uczestnictwo w wycieczkach i spotkaniach: teatrzyki, koncerty, warsztaty, pokazy. |
1100 – 1150 | Zabawy w ogrodzie na świeżym powietrzu, gry i zabawy ruchowe, zabawy sportowe, obserwacje przyrodnicze. W razie opadów deszczu, bądź zbyt niskiej temperatury zajęcia będą organizowane na sali gimnastycznej. |
1150 – 1200 | Czynności higieniczne przed obiadem. Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad higieny przed obiadem. |
1200 – 1230 | Obiad – wdrażanie do racjonalnego i zdrowego odżywiania, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków; stosowanie zwrotów grzecznościowych, właściwe zachowania podczas posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami oraz higiena jamy ustnej po posiłku. Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie, po zakończonym posiłku. |
1230 – 1300 | Odpoczynek poobiedni, wyciszenie: słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, muzyki relaksacyjnej. |
1300 – 1430 | Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy kołowe, rysowanie. |
1430– 1445 | Czynności higieniczne przed pierwszym podwieczorek, I podwieczorek. |
1445 – 1600 | Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie, obserwacje pedagogiczne dzieci. |
1600 – 1630 | Czynności higieniczne, II podwieczorek. |
1630 – 1700 | Zabawy dowolne, zabawy stolikowe, zabawy konstrukcyjne na dywanie. Rozchodzenie się dzieci do domów. |